Obchodné podmienky
I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené v e-shope www.stitcheez.sk medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
Predávajúci (ďalej len predajca):
Peter Zachara ml., Pionierska 363/5 Nitrianske Pravno, 97213
IČO: 50966863, DIČ: 1123574342
Tel.: +421 908 629 208,
email: mpmzachara@gmail.com
www.stitcheez.sk
2. Kupujúcim sa rozumie fyzická, alebo právnická osoba, ktorá po vlastnej autorizácii odoslala elektronickú objednávku spracovanú systémom obchodu.
3. Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zozname objednaného tovaru z ponuky obchodu a celkovej cene objednávky, spracované systémom obchodu.
4. Všeobecné obchodné podmienky bližšie upravujú a upresňujú práva a povinnosti prevádzkovateľa a kupujúceho vo svojom aktuálnom znení a tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
II. Povinnosti predajcu
1. Predajca sa zaväzuje, že bude svojim zákazníkom dodávať správny druh a množstvo tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
2. Predajca zabezpečí, aby pri preprave tovaru nedošlo k jeho poškodeniu, tieto opatrenia zahŕňajú balenie tovaru.
3. Predajca nenesie zodpovednosť:
- za oneskorené dodanie objednaného tovaru zavinené kuriérskou službou alebo inou prepravnou službou
- za poškodenie zásielky zavinené kuriérskou službou alebo inou prepravnou službou
III. Povinnosti kupujúceho
1. Kupujúci sa zaväzuje:
- poskytnúť pravdivú, úplnú a presnú emailovú adresu, poštovú adresu či iné kontaktné údaje; kupujúci zároveň súhlasí s tým, že v prípade potreby tieto informácie môže predajca použiť, aby kupujúceho kontaktoval v súvislosti s objednávkou.
- objednaný tovar riadne prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prípade akýchkoľvek závad tieto bezodkladne oznámiť prepravcovi
- zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky
2. V prípade, že kupujúci neposkytne všetky informácie, ktoré prevádzkovateľ potrebuje, objednávku nebude môcť zadať.
IV. Objednávka, uzatvorenie zmluvy a odstúpenie od zmluvy
1. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov a náležitostí požadovaných elektronickým systémom pri realizácii objednávky. Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas týmito podmienkami v znení platnom v deň odoslania objednávky.
2. Zadaním objednávky má kupujúci povinnosť za svoju objednávku zaplatiť.
3. Prijatie objednávky predajcom je potvrdené e-mailom na adresu udanú kupujúcim. Všetky objednávky podliehajú schváleniu prevádzkovateľa.
4. Predajca akceptuje návrh na zmluvu zo strany kupujúceho dodaním tovaru kupujúcemu a vystavením elektronickej faktúry, ktorú zašle prostredníctvom elektronickej pošty.
5. Objednávky závisia od dostupnosti produktov. Ak dôjde k problémom týkajúcich sa dodávky produktov, alebo na sklade nebude ďalší tovar, predajca si vyhradzuje právo poskytnúť kupujúcemu informácie o náhradných produktoch, alebo poskytne možnosť zrušiť objednávku. Ak si kupujúci nebude želať náhradné produkty, odstúpi od zmluvy alebo zruší objednávku, prevádzkovateľ uhradí hodnotu objednávku a to v lehote do 14 dní od oznámenia tejto skutočnosti prevádzkovateľovi. Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy, nezruší objednávku alebo neprijme náhradný produkt v primeranej lehote, prevádzkovateľ má právo odstúpiť od zmluvy a uhradiť kupujúcemu sumu, ktorú zaplatil, a to v lehote 14 dní odo dňa doručenia nášho odstúpenia od zmluvy (zrušenia objednávky).
6. Na spracovanie všetkých objednávok vynaloží prevádzkovateľ vždy všetko úsilie, môžu sa však vyskytnúť mimoriadne okolnosti, v dôsledku ktorých prevádzkovateľ bude musieť zamietnuť spracovanie objednávky po zaslaní potvrdenia objednávky. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo učiniť tak kedykoľvek.
7. Ak kupujúci zistil, že tovar, ktorý si objednal je malý, veľký alebo nie je úplne podľa jeho predstáv, má možnosť ho vrátiť bez udania dôvodu. Odstúpiť od zmluvy môže do 14 kalendárnych dní odo dňa nasledujúceho po dni prevzatia tovaru.
8. Kupujúci môže vrátiť tovar prostredníctvom ktorejkoľvek pobočky Packeta, spolu s vyplneným Formulárom na vrátenie a faktúrou. V Packete kupujúcemu preberú tovar a dajú potvrdenie o prevzatí.
9. Náklady na vrátenie znáša kupujúci.
10. Po prijatí vráteného tovaru zašle predajca kupujúcemu emailom potvrdenie o prijatí vráteného tovaru, spolu s dátumom prijatia a cenou.
13. Vrátenie platby realizuje predajca rovnakým spôsobom platby, aký použil kupujúci pri pôvodnej transakcii. V prípade dobierky vráti predajca refundáciu na bankový účet kupujúceho, ktorý uviedol vo formulári pre vrátenie.
15. Kupujúci musí tovar vrátiť so všetkými visačkami, nepoškodený, nepoužitý, čistý, nesmie zapáchať v lehote do 14 dní od odstúpenia. Tovar musí vhodne zabaliť, aby nedošlo k jeho poškodeniu pri preprave. K tomuto účelu najlepšie poslúži obalová fólia, papier, či väčšia krabica.
V. Doručenie
1. Miestom plnenia zmluvy sa rozumie korešpondenčná adresa kupujúceho uvedená v elektronickej objednávke. Tovar bude dodaný predajcom s využitím služieb tretích subjektov.
2. Dostupné spôsoby dopravy sú uvedené v sekcii Doprava a platba
3. Predajca dodá tovar kupujúcemu v čo možno v najkratšej dobe t.j.do 7 pracovných dní od prijatia elektronickej objednávky. Doba pre dodanie tovaru môže byť vo výnimočných prípadoch dlhšia, a kupujúci bude o nej včas informovaný. Nedodanie tovaru do 30 kalendárnych dní, alebo nesúhlas kupujúceho s predĺženou dobou pre dodanie tovaru, oprávňuje kupujúceho odstúpiť od zmluvy.
VI. Cena a platobné podmienky
1. Všetky ceny produktov v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predajca nie je platiteľom DPH. Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.
2. Napriek tomu, že predajca vynakladá všetko úsilie, aby zaistil správnosť cien uvedených v elektronickom obchode, môže dôjsť k chybe. Ak predajca zistí chybu v cene akéhokoľvek výrobku, ktorý ste si objednali, bezodkladne bude kupujúceho informovať a poskytne mu možnosť potvrdenia objednávky v správnej cene, alebo jej zrušenia prostredníctvom emailu alebo telefonicky. Ak sa predajcovi nepodarí kupujúceho kontaktovať, objednávka sa bude považovať za zrušenú a zaplatená suma bude kupujúcemu celá vrátená v lehote 14 dní od zrušenia.
3. Predajca nie je povinný poskytnúť kupujúcemu akýkoľvek produkt alebo zľavu na iný produkt za nesprávnu nižšiu cenu (aj keď zaslal potvrdenie o objednávke), ak je chyba v cene zjavná a neomylná a kupujúci ju mohol odôvodnene rozpoznať ako nesprávnu cenu.
4. Ako spôsob platby môže kupujúci využiť platbu kartou online, platbu prevodom na účet predajcu alebo platbu na dobierku.
VII. Reklamačný poriadok
1. Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov. Záručná doba na služby (oprava alebo úprava veci) je 3 mesiace.
2. Predajcaľ zodpovedá za závady, ktoré sa na predanom tovare prejavia v záručnej dobe spôsobené závadou materiálu, funkčnou chybou, alebo závady spôsobené pri výrobe.
3. Záruka sa nevzťahuje na závady spôsobené neodbornou obsluhou, neprimeraným zaobchádzaním a zmenu tovaru v dôsledku nedodržania pokynov uvedených v návode na údržbu a ošetrovanie.
4. Záruka zaniká v prípade neoprávneného zásahu do tovaru osobou, ktorá k vykonaniu zásahu nebola výslovne predajcom, alebo výrobcom tovaru splnomocnená.
5. Pri zistení vady je nutné tovar prestať používať a ihneď uplatniť reklamáciu. V prípade, že tak neučiníte a dôjde následným používaním k zväčšeniu závady, vystavujete sa riziku, že vaša reklamácia nebude predajcom uznaná alebo opravená.
6. Tovar posielajte výhradne na adresu uvedenú v sekcii Reklamácia tovaru, spolu s vyplneným Formulárom na reklamáciu a faktúrou.
7. Prostredníctvom emailu poskytne predajca kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie.
8. Predajca je povinný reklamáciu vybaviť do 30 dní od doručenia reklamovaného tovaru.
9. V prípade, že zákazníkovi vzniká nárok na vrátenie kúpnej sumy za reklamáciu, bude vrátená na účet kupujúceho. V prípade online platby za objednávku – bude suma vrátená rovnakým spôsobom ako bola prijatá – čiže stornom na kartu kupujúceho.
VIII. Alternatívne riešenie sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z.
1. Kupujúci má právo obrátiť sa na prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predajca porušil jeho práva.
2. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predajca na žiadosť podľa bodu 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
3. Subjektami alternatívneho riešenie sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.
4. Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
5. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR.
6. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
IX. Ochrana osobných údajov
1. Odoslanie objednávky cez e-shop www.stitcheez.sk je podmienené potvrdením súhlasu objednávateľa s týmito podmienkami a súhlasu so spracúvaním osobných údajov objednávateľa v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov.
2. E-shop www.stitcheez.sk spracúva osobné údaje fyzickej osoby - objednávateľa (kupujúceho), resp. oprávnenej osoby za účelom uzavretia kúpnej zmluvy a plnenia svojich záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy. Využíva ich najmä pri vystavení faktúry, vybavovaní objednávky a doručení objednaného tovaru. Predajca zodpovedá za to, že poskytnuté osobné údaje fyzickej osoby nebudú použité na iné účely, najmä nebudú sprístupnené tretím osobám (okrem osôb vykonávajúcich doručovanie zásielok).
3. E-shop www.stitcheez.sk spracúva osobné údaje fyzickej osoby v tomto rozsahu: krstné meno, priezvisko, bydlisko, e-mailová adresa, fakturačná adresa, adresa dodania, kontaktné telefónne číslo.
4. V prípade, ak kupujúci pri registrácii alebo objednaní tovaru označí, že súhlasí so zasielaním aktuálnej ponuky a iných komerčných informácií, budú mu zasielané na emailovú adresu, ktorú pri registrácii alebo objednaní tovaru uviedol. O zrušenie zasielania aktuálnej ponuky a komerčných informácií možno kedykoľvek požiadať elektronickou poštou.
5. Ubezpečujeme Vás, že Vaše osobné údaje budú spracúvané v nevyhnutnom rozsahu, bezpečne a profesionálne, a že nedôjde k ich úniku ani inému zneužitiu. V žiadnom prípade ich neposkytneme tretím osobám, okrem tých, ktoré participujú na dodaní objednaného tovaru (kuriérske spoločnosti a pod.). Všetky osoby, ktoré prídu do styku s Vašimi osobnými údajmi sú poučené o správnom zaobchádzaní s osobnými údajmi. Pri platení cez internet pomocou platobných systémov zadávate všetky svoje údaje na zabezpečenej stránke príslušnej banky a my s Vašimi platobnými údajmi neprichádzame do styku. Dostaneme len informáciu o úspešnosti transakcie.
Viac informácií o ochrane osobných údajov nájdete na stránke Zásady ochrany osobných údajov.
PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU
Adresát: [BUDE DOPLNENÉ].
Uplatnenie reklamácie
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa bydliska: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód): |
|
Popis a rozsah vád tovaru: |
|
Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom |
|
Prílohy:
Dátum:
Podpis:
PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR PRR ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Adresát: [BUDE DOPLNENÉ].
Týmto vyhlasujem, že v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) odstupujem od Zmluvy:
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý vraciam (názov a kód): |
|
Dôvod vrátenia tovaru: |
|
Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom |
|
Upozornenie pre spotrebiteľa: Predávajúci je podľa § 10 ods. 4 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
Dátum:
Podpis: